SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE

środa, 21 maja 2014

5 ZRYTYCH TELEDYSKÓW VOL.1: Marilyn Manson

Nowy dział moi drodzy! Nie było zbyt łatwym zadaniem wybrać najbardziej zrytych klipów Mansona, bo w wielu pojawiają się treści kontrowersyjne, obrazoburcze lub po prostu obrzydliwe. Obejrzałem więc dokładnie wszystkie klipy tego jegomościa i wybrałem 5 najciekawszych  i najmocniejszych. Pozwoliłem sobie opatrzyć je krótkimi komentarzami, mam nadzieję, że dział Wam przypadnie do gustu i będziecie go regularnie czytać! Endżoj! 




5. I DON'T LIKE THE DRUGS (BUT THE DRUGS LIKE ME) (1998). Manson w okresie "Mechanical Animals" był zafascynowany Davidem Bowie z jego kosmicznego okresu, hołd oddał mu na okładce płyty, a klipy nawiązywały do jego twórczości, zresztą muzyka także. Odjechane wielkookie postacie, krzyż zrobiony z telewizorów i Marilyn czołgający się bez ręki. Pychota dla oczu. Wahałem się czy nie wstawić na tym miejscu nawiązującego do estetyki snuffu "Running to The Edge of The World", ale jednak ten teledysk jest odrobinę ciekawszy i ma sporo ciekawej do interpretacji symboliki. 


4.THE BEAUTIFUL PEOPLE (1996). Jeden z największych hitów komercyjnych Mansona jest opatrzony adekwatnym do tytułu klipem. Tu wszystko jest tak piękne, że aż się słabo robi. I no u to cudowne urządzenie eksponujące uzębienie naszego śpiewaka. Omnomnomnomnom. Skojarzenia z klipami NIN z okresu "The Downward Spiral" nieprzypadkowe. 


3.DOPE HAT (1995). Spływ psychodeliczną rzeczką razem z Mansonem i ekipą owocuje chociażby widoczkami ucinania głowy kurczakowi, a muzycznie wyczuwa się tu jeszcze wpływy chociażby White Zombie. Natomiast cały teledysk to nic innego jak parafraza pierwowzoru "Willy Wonka i fabryka czekolady" z roku 1971. Przynajmniej mamy świadomość, że Masnon dobre kino oglądał. 


2.BORN VILLAIN (2011). Tym klipem Manson oddaje hołd swojemu przyjacielowi, Alejandro Jodorowsky'emuu i parafrazuje sceny ze "Świętej góry", surrealistycznego klasyka z roku 1973 (golenie dwóch kobiet na łyso). Kontrowersyjny manifest podstarzałego rockmana? Być może, ale bardzo ciekawie się to ogląda i można sobie pozwolić na rozmaite interpretacje. Pomysłów na ciekawą muzykę może już i brakuje, ale na klipy na szczęście jeszcze nie. 


1.(S)AINT. (2004). Galeria obrzydliwości. Manson się tnie, masturbuje, wciąga kreskę za kreską a laski się liżą po kroczach... Kawa na ławę czy tania prowokacja? Manson wykreowany czy Manson prawdziwy. Klip wyreżyserowała Asia Argento córka Dario Argento propagatora gatunku filmowego jakim jest giallo ("Suspiria"). Przyznam, że parę razy się skrzywiłem oglądając klip, tak więc zadanie wykonane w 100%. 

W następnych wydaniach mogą pojawić się zaproponowane przeze mnie zespoły, na które możecie głosować na fanpage FKRBZM. 

2 komentarze:

  1. Papcio Manson jak miło, od razu pobudziłeś moje wspomnienia z czasów gdy tylko jego muzyka ładowała moje baterie, jeśli chodzi o propozycje teledysków to jestem ciekawa jakie przygotowałbyś zestawienie Cattle Decapitation. Oni idealnie wpisują się w profil Twojej serii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, na pewno będą klipy grup death metalowych i grindcore'owych. I m dalej w głąb działu tym będzie bardziej mrocznie :D

      Usuń