SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE

niedziela, 1 września 2013

10 ulubionych soundtrackowych fragmentów pana D. D. M!

Dziś chciałbym się z Wami podzielić moimi ulubionymi utworami rozbrzmiewającymi w ryjących mój baniak filmach! Być może dzięki temu zestawieniu przypomnicie sobie kilka fajnych utworów!

10.ROB DOUGAN - Furious Angels (Matrix Reaktywacja, 2003)

Dynamizm tych kompozycji mnie po prostu niszczy. Szczególnie błyszczą kompozycje Roba Dougana, choć wplecione w ten soudtrack numery P.O.D., Mansona, czy Linkin Park też są świetne!



9.EMINEM - Lose Yourself (8 Mila, 2002)

Cóż mogę rzec... Jeden z moich ulubionych filmów o tematyce muzycznej, o krętej drodze do sławy i okolicznościach w jakich powstają najbardziej emocjonujące utwory. Mam słabość do twórczości Eminema, dla mnie jeden z najlepszych raperów ever. Nowe kawałki zapowiadają niszczący album! 


8.CHARLIE CLOUSER - Saw Theme Song aka Hello Zepp (Piła, 2004)

"Piła" bez tego utworu wiele by straciła. Jak dla mnie absolutne mistrzostwo budowania napięcia. Finałowe twisty napędzane tym motywem to w sumie główny powód by brnąć przez kolejne bezsensowne odcinki tej serii. Brawa dla pana Clousera! 


7. ANTHONY HAMILTON & ELAYNA BOYNTON - Freedom (Django, 2012)

Idealne zgranie utworu z tym co się dzieje na ekranie, ciarki i sraka w gaciach. Mistrzostwo świata z którym nie należy dyskutować. Amen. 


6.JACKSON 5- ABC (Sprzedawcy 2, 2006)

Najlepszy musicalowy fragment filmu nie będącego musicalem? Yup, pochodzi właśnie z tego działa! Radosne tańcowanie tuż przed ogłoszeniem ważnych wieści... 


5.CAT STEVENS - Wild World (Kumple, 2007)

Pierwsza generacja Skinsów robi na mnie największe wrażenie do dziś. Masa świetnych utworów towarzyszyła ich nieprawdopodobnym wydarzeniom z życia grupy szalonych nastolatków. Wybieram zbiorowe odśpiewanie klasyka Cata Stevensa bo idealnie wieńczy pierwszy sezon! Cieszę się, że część aktorów zaczęła robić kariery i odtwórców ról Cassie i Chrisa można zobaczyć chociażby w "Grze o Tron". P.S. Sid zawsze najlepszy!!! 


4.TENACIOUS D - Kickapoo (Tenacious D: Kostka Przeznaczenia, 2006)

Ciężko było wybrać bo przecież tutaj każdy utwór to perełka. No ale W ostateczności pada na rozśpiewanego Jacka Blacka, Meat Loafa i Dio. Mistrzowskie połączenie! Mistrzowski film i Dave Grohl jako Szatan \m/ 


3.CLINT MANSELL FEATURING KRONOS QUARTET - Colonna Sonora (Requem dla snu, 2000)

Wstrząsający motyw przewodni wstrząsającego filmu. Kiedy go słucham stają mi przed oczami te wszystkie obrazy, które widzieliśmy w tym niszczącym mózg dziele. Najlepszy Mansell ever dla najlepszego Aronofsky'ego ever. 


2.PIXIES - Where Is My Mind (Podziemny krąg, 1999)

Nie wolno mi powiedzieć dlaczego umieściłem ten utwór na drugim miejscu. 


1.JOHN WILLIAMS - Lumos! (Hedwig's Theme) (Harry Potter i Więzień Azkabanu, 2004)

Jęk rozczarowania lub zachwytu w zależności od preferencji wyczuwam! Tak, moi drodzy, dokładnie tak! Wygrywa u mnie bezkonkurencyjnie soundtrack do "Harry'ego". To dźwięki towarzyszące mojemu dojrzewaniu, dźwięki pojawiające się zawsze na początku każdej długo wyczekiwanej części w kinach. Po obejrzeniu wielokrotnie wszystkich z łatwością mogę stwierdzić, że "Więzień" to moja ulubiona część, dlatego pojawia się opening własnie z niego! Endżoj! 


1 komentarz: