SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

PODZIEL SIĘ SWOIM GUSTEM FILMOWYM: Julian Pandew

Rycie bani ma wiele odcieni, niektórzy biorą je dosłownie inni lubują się w bardziej metafizycznym kinie. Julian jak się za chwilę przekonacie lubi kino pełne mocnych wrażeń, zaskakujących zdarzeń i twistów. Jego dziesiątka należy do dość mocno ryjących łeb więc idealnie wpisuje się w tematykę bloga. Zapraszam Was do zapoznania się z nią i podsyłania własnych dyszek wraz z krótkim opisem co porabiacie na co dzień i w miarę aktualnym zdjęciem. Rzecz jasna dyszki ślijcie pod fkrbzm@gmail.com To już dziewiąta odsłona cyklu dzięki, że się udzielacie! 


Siema,  mam na imię Julek i 21 lat za sobą. Nie prowadzę żadnego bloga, nigdy nie prowadziłem i – szczerze pisząc – nie mam tego póki co w planie, jednak inicjatywa bardzo mi się spodobała, gdyż jestem fanem dobrego kina. 10 pozycji to trochę mało, żeby ująć te wszystkie  mocarne wręcz filmy, które miałem okazję obejrzeć, no ale jakoś trzeba wybrnąć. Jak poprzednik dołączam swoje konto na filmwebie: http://www.filmweb.pl/user/endewidualista



10.BEAVIS I BUTT-HEAD ZALICZAJĄ AMERYKĘ (1996 reż. Mike Judge, Yvette Kaplan) Szalona podróż po Stanach Zjednoczonych dwóch nieźle wykręconych szczyli, którzy porwali mnie ze sobą i wcale tego nie żałuję.


9.RĘKA BOGA (2001, reż. Bill Paxton) Jeden z tych motywów, które uwielbiam, czyli końcówka sprawiająca, że musisz obejrzeć drugi raz i spojrzeć na wydarzenia i bohaterów z całkowicie innej perspektywy.


8.EFEKT MOTYLA (2004, reż. J. Mackye Gruber, Eric Bress) Za te ciągłe przeskoki w czasie, wymuszające ciągłe skupienie oraz analizę.


7.URODZENI MORDERCY (1994, reż. Oliver Stone) Fenomen Charlesa Mansona w fabularnym wydaniu, z hollywoodzkim rozmachem. Drugi w tym zestawieniu motyw podróży po U.S.A, z dwójką ludzi nie mających żadnych skrupułów.


6.THE LORDS OF SALEM (2012, reż. Rob Zombie) Jako wielki fan filmów Roba Zombie, byłem zmuszony go tu umieścić. Na przekór opiniom krytyków i odbiorców uważam, że Lords of Salem jest świetnie zrealizowanym filmem o tematyce czarownic z Salem, która notabene bardzo mnie interesuje.


5.SOK Z ŻUKA (1988, reż. Tim Burton) Kolejny film reżysera, który jest u mnie w Top 5. Groteska i humor tego dzieła powala na kolana. Do tego kapitalny soundtrack.


4.NEKROMANTIK (1987, reż Jörg Buttgereit) Jak sam tytuł wskazuje mamy tu do czynienia z parafilią. Bardzo surowo zrealizowany film, który jednak idealnie pasuje do tego rankingu.


3.SRPSKI FILM (2010, Srdjan Spasojević) To chyba najbardziej zryty pocisk jaki w życiu widziałem, a przynajmniej w takim wydaniu. Prawie jak Snuff.


2.OMEN (1976, reż. Richard Donner) Najlepszy horror jaki widziałem. Świetny scenariusz, genialna muzyka, gra aktorska … wszystko jest tu na właściwym miejscu.


1.PODZIEMNY KRĄG (1999, reż. David Fincher) Zdecydowanie mój number one. Chyba nie można się do niczego przyczepić, jeśli chodzi o ten tytuł. Jedna z najlepszych ekranizacji, co więcej, bardzo ciekawego autora jakim jest Chuck Palahniuk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz